Till innehåll på sidan

Sociala medier och webb vid kris : strategier och taktiker

Sociala medier och webb vid kris : strategier och taktiker

Detaljer

Publikationsnummer
MSB673
ISBN-nummer
978-91-7383-429-2
Utgivningsår
2014
Omfång (sidor)
65 s. : ill.
Pris
0 kronor
Många organisationer inom offentlig sektor har idag inlett en så kallad närvaro i den sociala mediesfären. När en kris inträffar kan denna närvaro innebära både problem och möjligheter. I denna skrift presenteras hur myndigheters och kommuners integrerade arbete med webb och sociala medier kan gå till i ett krisläge. Med hjälp av fyra praktikfall ges exempel från när Skellefteå kommun drabbades av ett bakterieutbrott i dricksvattnet, en förtroendekris för Tillväxtverket, brand i ett kemikalierlager i Halmstad och om en social kris i Forserum. I skriften presenteras även en forskningsbaserad arbetsmetodik för webb och sociala medier före, under och efter krisen.

Senast granskad: 9 maj 2019

Till toppen av sidan