Till innehåll på sidan

Sociala medier och webb vid kris : strategier och taktiker

Sociala medier och webb vid kris : strategier och taktiker

Detaljer

Publikationsnummer
MSB673
ISBN-nummer
978-91-7383-429-2
Utgivningsår
2014
Omfång (sidor)
65 s. : ill.
Pris
0 :-
Många organisationer inom offentlig sektor har idag inlett en så kallad närvaro i den sociala mediesfären. När en kris inträffar kan denna närvaro innebära både problem och möjligheter. I denna skrift presenteras hur myndigheters och kommuners integrerade arbete med webb och sociala medier kan gå till i ett krisläge. Med hjälp av fyra praktikfall ges exempel från när Skellefteå kommun drabbades av ett bakterieutbrott i dricksvattnet, en förtroendekris för Tillväxtverket, brand i ett kemikalierlager i Halmstad och om en social kris i Forserum. I skriften presenteras även en forskningsbaserad arbetsmetodik för webb och sociala medier före, under och efter krisen.

Senast granskad: 9 maj 2019

Kontakta

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Till toppen av sidan