Till innehåll på sidan

Skriva i sociala medier : i händelse av kris

Skriva i sociala medier : i händelse av kris

Detaljer

Publikationsnummer
MSB674
ISBN-nummer
978-91-7383-430-8
Utgivningsår
2014
Omfång (sidor)
65 s. : ill.
Pris
0 kronor
Allt fler myndigheter och kommuner väljer att kommunicera i sociala medier vid kris och olycka. Vid kriskommunikation i kanaler som kräver snabba uppdateringar kan man behöva stöd i skrivprocessen. Boken Att skriva i sociala medier - i händelse av kris ger råd om hur man ska använda ord, text och bild i sociala medier. Hur formulerar man ett tydligt budskap? Hur skriver man en begriplig text? Vad är en passande ton i mötet med läsaren? Boken behandlar också sådant som ordval, meningsbyggnad, styckeindelning och disposition. Här finns även tips på hur instruktioner och frågor kan konstrueras.

Senast granskad: 10 maj 2019

Till toppen av sidan