Till innehåll på sidan

Skriva i sociala medier : i händelse av kris

Skriva i sociala medier : i händelse av kris

Detaljer

Publikationsnummer
MSB674
ISBN-nummer
978-91-7383-430-8
Utgivningsår
2014
Omfång (sidor)
65 s. : ill.
Pris
0 :-
Allt fler myndigheter och kommuner väljer att kommunicera i sociala medier vid kris och olycka. Vid kriskommunikation i kanaler som kräver snabba uppdateringar kan man behöva stöd i skrivprocessen. Boken Att skriva i sociala medier - i händelse av kris ger råd om hur man ska använda ord, text och bild i sociala medier. Hur formulerar man ett tydligt budskap? Hur skriver man en begriplig text? Vad är en passande ton i mötet med läsaren? Boken behandlar också sådant som ordval, meningsbyggnad, styckeindelning och disposition. Här finns även tips på hur instruktioner och frågor kan konstrueras.

Senast granskad: 10 maj 2019

Kontakta

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Till toppen av sidan