Till innehåll på sidan

Avdelningen för verksamhetsstöd

Avdelningens uppgift är att organisera, driva och utveckla expertområdena; planering och uppföljning, it, informationshantering, HR, ekonomi, intern service och lokalförsörjning, verksamhetsskydd, verksamhetsutveckling och upphandling.

Organisation

Avdelningen är indelad i tio enheter. Avdelningen leds av en avdelningschef. Vid avdelningen finns ett ledningsstöd som leds av avdelningschefen.

Kontakt

Jonas Norén, Chef avdelningen för verksamhetsstöd

Avdelningens uppgifter

Avdelningens uppgift är att organisera, driva och utveckla de administrativa expertområdena; planering och uppföljning, it, informationshantering, HR, ekonomi, intern service och lokalförsörjning, verksamhetsskydd, verksamhetsutveckling och upphandling. I detta ingår teknik, processer, metoder, rutiner, system och verktyg, strategier och inriktningar samt uppföljning av tillämpningen.

Enheter

  • Planerings- och uppföljningsenheten (VS-PU)
  • Ekonomienheten (VS-EK)
  • HR-enheten (VS-HR)
  • Informationshanteringsenheten (VS-IH)
  • Enheten för it-infrastruktur och it-säkerhet (VS-IS)
  • Enheten för digital arbetsplats (VS-DA)
  • Lokal- och serviceenheten (VS-LS)
  • Verksamhetsskyddsenheten (VS-SK)
  • Enheten för digitalisering och utveckling (VS-DU)
  • Upphandlingsenheten (VS-UH)

Senast granskad: 1 januari 2024

Till toppen av sidan