Till innehåll på sidan

Lev säkert i vardagen : tips och råd för dig som är äldre! : lättläst svenska

Lev säkert i vardagen : tips och råd för dig som är äldre! : lättläst svenska

Detaljer

Publikationsnummer
MSB496
ISBN-nummer
978-91-7383-293-9
Utgivningsår
2012
Omfång (sidor)
36 s. : ill.
Pris
0 :-
En del människor vill inte veta hur man kan leva säkert i vardagen. De säger att man inte kan gå omkring och vara rädd hela tiden. Den här broschyren kommer från MSB, myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Här kan du läsa våra enkla råd om hur livet i vardagen kan bli säkrare. Broschyren är i fyra delar och handlar om att minska risken för fallolyckor, men också för brand, för trafikolyckor och för brott.I slutet av varje del finns en lista med telefonnummer och webbsidor. Broschyren är skriven på lättläst svenska.

Senast granskad: 10 maj 2019

Kontakta

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Till toppen av sidan