Till innehåll på sidan

Kampanjmaterial

Här finns material för kampanjen om deltidsbrandmän som kan användas till och med december 2020 av räddningstjänster och fackförbunden BRF, Kommunal och Vision.

Kampanjen

Den nationella kampanjen äger rum under vecka 37-38 och består av:

  • Film i tv.
  • Film med målgruppsanpassade budskap i sociala medier.
  • Annonser i lokala tidningar med målgruppsanpassade budskap.

Kampanjen blir ännu bättre om den sprids och förstärks lokalt. Finns det möjlighet för lokala aktiviteter hos räddningstjänsterna under eller kort efter kampanjperioden är det en stor fördel för kampanjen.

Kampanjmanual

I manualen kan du läsa mer om kampanjens budskap, dess olika delar och hur du kan använda dem. Vi ger även förslag på lokala aktiviteter som varit lyckosamma hos andra räddningstjänster.

För dig som tillhör något av fackförbunden BRF, Kommunal eller Vision finns en egen manual med mer bakgrund och fakta om rekryteringsutmaningen.

Ladda ner material

Nedan hittar du kampanjens olika delar som du kan använda. Det är viktigt att du läser kampanjmanualen innan du använder dem, på så sätt använder vi alla de olika delarna på ett enhetligt sätt för bäst resultat.

OBS! Materialet får inte publiceras eller spridas före vecka 37. Materialet finns tillgängligt redan nu för att ni ska ha möjlighet att titta och förbereda era kanaler.

LÄNKLISTA

Rättigheter

Användarrättigheter för allt material gäller under september 2019 till och med december 2020 för era egna kanaler, så som webbplats, anslagstavlor och sociala medier. Materialet får inte användas för köpta medier.

Senast granskad: 27 augusti 2019

Kontakta

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Till toppen av sidan