Till innehåll på sidan
Nyhet
Publicerad: 16 september 2020 , [Missing text '/pagetypes/nescardpage/atFull' for 'Swedish'] 09:47

Nu genomförs årets kundundersökning om Rakel

MSB vill att du som användare av Rakel ska få den bästa kundupplevelsen av Rakel och Rakel kundstöd och därför genomför vi en årlig kundundersökning.

Årets undersökning skickades ut i början av september och vänder sig till drygt 2000 personer som har rollerna behörig beställare och behörig kontaktperson i Rakel.

Sedan förra årets undersökning har MSB arbetat med förbättringsåtgärder inom de områden som vi fick synpunkter på, exempelvis:

  • Snabbare hantering av kundsamtal vid felanmälan med hjälp av förbättrade rutiner.
  • Fortsatt arbete med utökning av antalet basstationer.
  • Finslipade processer kring planerade arbeten och rutiner för driftinformation om Rakel i WIS.
  • Kompetensutveckling av Rakel kundstöd genom erfarenhetsutbyte och studiebesök.

Vi hoppas att alla som får undersökningen har möjlighet att delta då alla svar är viktiga och värdefulla för oss i vårt arbete med att utveckla och förbättra Rakel och Rakel kundstöd.

Undersökningen genomförs av analysföretaget Enkätfabriken på uppdrag av MSB och Teracom. Sista svarsdag är den 28 september.

Rakel

Rakel är ett digitalt radiokommunikationssystem som används av aktörer inom allmän ordning, säkerhet, hälsa och försvar. Med Rakel kan medarbetare med samhällsviktiga uppdrag kommunicera säkert och effektivt i vardag, kris och höjd beredskap. MSB ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av Rakel i dialog med användarna.

Rakel

Publicerad: 16 september 2020 , [Missing text '/pagetypes/nescardpage/atFull' for 'Swedish'] 09:47

Senast granskad: 16 september 2020

Kontakta

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Till toppen av sidan