Msb.se - Vad hände med opinionen?
Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Vad hände med opinionen?

Vad hände med opinionen?
Författare:
Bengt Johansson; Johan Martinsson; Peter Dahlgren; Elina Lindgren; Maria Andreasson; Elias Markstedt  
Publikationsnummer:
MSB1169  
ISBN-nummer:
978-91-7383-798-9  
Datum (årtal):
2018  
Omfång (sidor):
74 sid  
 
 

En översikt om metoder och strategier för att mäta snabba opinionsförändringar och undersöka opinioner/ händelser i sociala medier.

Denna rapport tar upp olika metoder och strategier för att mäta snabba opinionsförändringar och undersöka opinioner/händelser i sociala medier. Trots att det finns betydande svårigheter att undersöka opinioner och händelser i sociala medier visar rapportens slutsatser att det går att göra både undersökningar som fångar in förändringar av opinion och händelseförlopp med god kvalitet. En förutsättning är dock att tid och resurser läggs för att planera dessa studier.

Publicerad: 2018-06-04 kl. 13:51
Kontakt:
Fredrik Konnander Fredrik.Konnander@msb.se
Sök publikation
 
Beställer du ofta? Skaffa konto!
Beställer du ofta? Skaffa konto!
 
Logga in
 
Min sida

Min sida

Här kan du ändra dina uppgifter, eller skapa ett konto om du inte redan har ett.
 
 
 
Kontakt

Publikationsservice har öppet
Måndag-fredag 09:00-11:30 samt 12:30-15:00
Dag före helgdag och klämdag 09.00-11.30

Telefon 010-240 55 11
E-post: log@msb.se