Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Sociala medier och webb vid kris: strategier och taktiker

Sociala medier och webb vid kris: strategier och taktiker
Författare:
Eriksson Mats  
Publikationsnummer:
MSB673  
ISBN-nummer:
978-91-7383-429-2  
Datum (årtal):
2014  
Omfång (sidor):
65 sid  
 
Pris (inkl. moms)
0,00 kr  
Lagersaldo:
93 st  
 
Antal

Många organisationer inom offentlig sektor har idag inlett en så kallad närvaro i den sociala mediesfären. När en kris inträffar kan denna närvaro innebära både problem och möjligheter.

I denna skrift presenteras hur myndigheters och kommuners integrerade arbete med webb och sociala medier kan gå till i ett krisläge. Med hjälp av fyra praktikfall ges exempel från när Skellefteå kommun drabbades av ett bakterieutbrott i dricksvattnet, en förtroendekris för Tillväxtverket, brand i ett kemikalierlager i Halmstad och om en social kris i Forserum.

I skriften presenteras även en forskningsbaserad arbetsmetodik för webb och sociala medier före, under och efter krisen.

Publicerad: 2014-04-30 kl. 08:44
Kontakt:
Henrik Olinder Henrik.Olinder@msb.se
Sök publikation
 
Beställer du ofta? Skaffa konto!
Beställer du ofta? Skaffa konto!
 
Logga in
 
Min sida

Min sida

Här kan du ändra dina uppgifter, eller skapa ett konto om du inte redan har ett.
 
 
 
Kontakt

Publikationsservice har öppet
Måndag-fredag 09:00-11:30 samt 12:30-15:00
Dag före helgdag och klämdag 09.00-11.30

Telefon 010-240 55 11
E-post: log@msb.se