Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Mediebranschen 2011 - hot, risker och sårbarheter

Mediebranschen 2011  - hot, risker och sårbarheter
Publikationsnummer:
MSB330  
ISBN-nummer:
978-91-7383-175-8  
Datum (årtal):
2011  
 
Pris (inkl. moms)
0,00 kr  
Lagersaldo:
0 st  
 
 
Ej i lager
Rapporten ger en övergripande bild av medieföretagens syn på aktuella hot, risker och sårbarheter och jämför med tidigare års analyser. Resultatet visar att hotbilden är densamma, medvetenheten om riskerna har ökat och att flera företag arbetar aktivt med att utveckla sin förmåga att motstå störningar och hantera kriser.
 
Medieföretagen anser att sannolikheten är högst för att avbrott i elektroniska kommunikationer, elavbrott samt hot mot organisation och personal inträffar. Det som skulle medföra störst konsekvenser för det egna företaget är omfattande brand, informationssäkerhetsincidenter, elavbrott och avbrott i elektroniska kommunikationer.
Publicerad: 2011-11-16 kl. 14:56
Kontakt: Publikationsservice publikationsservice@msb.se
Sök publikation
 
Beställer du ofta? Skaffa konto!
Beställer du ofta? Skaffa konto!
 
Logga in
 
Min sida

Min sida

Här kan du ändra dina uppgifter, eller skapa ett konto om du inte redan har ett.
 
 
 
Kontakt
Publikationsservice har telefontid 09.00-10.00.
Telefonnummer 010 - 240 57 10
 
publikationsservice@msb.se