Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Preliminär åtgärdstid för störningar i Rakel införs på prov i WIS

Tipsa om artikeln
Publicerad: 2013-12-16 kl. 09:00
För att förbättra driftinformationen om Rakel inför vi på prov en preliminär bedömning av åtgärdstid när vi publicerar en driftstörning i WIS. Detta tror vi kan vara till nytta för er som kund i Rakel när ni ska planera och utföra er verksamhet.

Den preliminära åtgärdstiden, som är en uppskattning, överensstämmer inte alltid med faktisk felavhjälpningstid. Vartefter felanalysen fortgår kommer denna att uppdateras i WIS.

Preliminär bedömning av åtgärdstid anges i de fall det är möjligt att göra en uppskattning. Störningar som inte får en preliminär åtgärdstid är till exempel:

  • Väderrelaterade störningar
  • Vid störningar som ”kommer och går”

Så här kommer det att stå i WIS:

”Vår preliminära bedömning är att störningen är avhjälpt om ca xx tid. Detta är endast en preliminär tiduppskattning utan komplett felanalys, tiden kommer därför att justeras när ytterligare information finns tillgänglig.”

Provet med åtgärdstid i WIS fortgår från den 16 december 2013 till och med den 31 mars 2014. Därefter fattas beslut om detta ska införas permanent.

Har du några frågor eller funderingar?

Hör av dig till Rakel Kundstöd
Telefon: 010-240 44 60

Inloggning till WIS


Läs alla nyheter om Rakel

Läs mer om Rakel

Kontakt:
Emil Granström Emil.Granstrom@msb.se