Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Ny organisationsstruktur och utlysta chefstjänster inom Rakelverksamheten

Tipsa om artikeln
Publicerad: 2011-01-14 kl. 13:18
Rakelverksamheten inom MSB som idag omfattar de tre enheterna Infrastruktur, Kundstöd och Affärsstyrning ska den 1 mars 2011 få en ny organisationsstruktur. Förändringen grundar sig på behovet att anpassa verksamheten till uppdraget som förändrats efter att Rakelsystemet blivit utbyggt i hela Sverige. MSB:s uppdrag är att marknadsföra, utveckla och förvalta Rakelsystemet.
Den 13 januari 2011 utlystes chefstjänster till de fyra nya enheterna som beskrivs nedan. Sista ansökningsdag för tjänsterna är den 23 januari 2011. 

Enheten för marknadsföring och kommunikation

Enheten ansvarar för att öka kundanslutningen till Rakelsystemet genom att planera och leda arbetet med marknadsföring och försäljning. Enheten ansvarar för kontakter med Rakelsystemets kunder, men har också mycket kontakter med partners som levererar tjänster och produkter till användarna av systemet. Uppgifterna innebär ett nära samarbete med övriga enheter som hanterar Rakelverksamhet liksom övriga MSB.

Enheten för affärsstöd

Enheten ansvarar också för det strategiska samarbetet med Rakelverksamhetens leverantörer och partners samt utveckling av dessa relationer. Enheten ansvarar också för ramverket inom andra verksamhetsgemensamma nyckelområden och har expertkompetens inom bland annat juridik, säkerhet, ekonomi och processarbete. Affärsstöd samordnar uppföljning, rapportering, budgetering samt prognosarbete för hela Rakelverksamheten.

Enheten för system och tjänster

Enheten fungerar som länk mellan kunders verksamhetsbehov och Rakelsystemets möjligheter med uppgift att leverera ändamålsenliga lösningar till kunderna. Säljstöd är en annan viktig uppgift och enheten ansvarar också för Rakelsystemets övergripande systemarkitektur och styr därmed systemets tekniska utveckling.

Enheten för drift och förvaltning

Enheten ansvarar för kontakten med leverantörens kundtjänst. Enheten tillhandahåller också kompletterande kundservice i form av kundadministration, fakturafrågor, beställningar m.m. Enheten har övergripande ansvar för att säkerställa att leverantörernas leverans uppfyller avtalade servicenivåer. Vidare ansvarar enheten för projektledning och implementering av nya tjänster i Rakelsystemet.
 
Kontakt:
Stefan Kvarnerås stekv@msb.local