Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

MSB:s Rakelverksamhet i Sollefteå avvecklas

Tipsa om artikeln
Publicerad: 2009-12-17 kl. 15:19
Vid halvårsskiftet 2010 kommer den del av MSB:s Rakelverksamhet som är stationerad i Sollefteå att avvecklas. Rakelverksamheten i Sollefteå innefattar främst kundservice och programmering av de mobilstationer som används för att kommunicera i Rakel.
Sedan sommaren 2009 kan programmering av mobilstationerna efter särskilt godkännande göras av kunderna själva. Därför har det uppstått en situation där det inte länge finns behov hos kunderna att få det stöd som erbjuds från Sollefteå. Det är åtta personer verksamma vid Enheten för kundstöd Rakel som berörs av beskedet.
 
- Det är tungt att behöva lämna ett sådan här besked, säger Stefan Kvarnerås, chef för Rakelverksamheten. Vår verksamhet är avgiftsfinansierad av kunderna och när deras behov förändras måste vi ta hänsyn till deras behov i vår planering, säger han.
 
Det pågår nu en planering för att se över hur kundstödsverksamheten ska organiseras i framtiden. Man räknar med att en del tjänster kan placeras i Stockholm. Hur omorganisering kommer att påverka kunderna kommer vi att informera om under de kommande månaderna.
 
- Just nu är vårt fokus att ta hand om den personal som berörs, säger Stefan Kvarnerås.
Kontakt:
Stefan Kvarnerås Stefan.Kvarneras@msb.se