Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Leverantörsbyte Rakel kundstöd – hur påverkas du som kund?

Tipsa om artikeln
Publicerad: 2015-03-10 kl. 16:43
Den 30 mars blir Teracom ny leverantör för Rakel kundstöd. Samma kontaktuppgifter och rutiner som idag fortsätter att gälla.

Under en övergångsperiod kan du som kund bli påverkad genom att det tar något längre att få svar på vissa frågor.
 
Vad gäller driftsfrågor kommer driftövervakningen att testas vid sju tillfällen under mars månad hos den nya leverantören.

Du som är kund ska inte behöva påverkas av testerna mer än att det kan ta längre tid att få svar på driftsfrågor under testperioderna. Nuvarande leverantör Eltel och Teracom har kontinuerlig kontakt under testerna och MSB är med på plats och övervakar. Om något allvarligt fel skulle inträffa under testerna genomförs en så kallad rollback, vilket bara tar några minuter. 
 
Felanmälningar, aktivering eller spärr av Rakelmobiler samt ISSI-TEI byten tas emot som vanligt av kundstöd under hela övergångsperioden. Men det kan ta några minuter längre än vanligt.

Mer information

Frysperiod för beställningar till Rakel kundstöd 13 mars-1 april

Kontaktuppgifter till Rakel kundstöd

Har du några frågor?

Vid frågor kontakta Anders Grundin, MSB, anders.grundin@msb.se


Läs alla nyheter om Rakel

Läs mer om Rakel

Kontakt: Anders Grundin anders.grundin@msb.se