Varje kund i Rakel har en eller flera behöriga beställare och kontaktpersoner.
Det är viktigt att hålla dessa uppdaterade för att viktig information om Rakel ska komma till rätt person. Men också för att exempelvis kunna göra beställningar eller avaktivera Rakelmobiler.
Tänk också på att ta bort gamla behöriga beställare/kontaktpersoner som inte längre jobbar med Rakel i din organisation.
Vem kan göra vad i kontakt med Rakel kundstöd?
- Behörig beställare kan beställa och säga upp abonnemang och tilläggstjänster samt lägga till och ta bort behöriga kontaktpersoner.
- Behörig kontaktperson kan aktivera och avaktivera Rakelmobiler
- Alla användare kan anmäla fel och driftstörningar (återkoppling sker till den behöriga kontaktperson som angivits vid felanmälan)
Hur gör jag?
För att lägga till, ändra eller ta bort en behörig kontaktperson/beställare använd Blankett för behörig kontaktperson/behörig beställare (R3), som finns på sidan Blanketter.
Blanketter
Läs alla nyheter om Rakel
Läs mer om Rakel