Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Frysperiod för beställningar till Rakel kundstöd 13 mars-1 april 2015

Tipsa om artikeln
Publicerad: 2015-03-03 kl. 13:25
Den 1 april får MSB en ny leverantör för Rakel kundstöd. Samma kontaktuppgifter och rutiner som idag fortsätter att gälla men under en kort övergångsperiod den 13 mars-1 april har kundstöd en frysperiod för beställningar.

Följande gäller då:

  • Enklare beställningar eller ändringar av grundabonnemang och kontaktuppgifter som sänds in under denna period hanteras efter den 1 april.
  • Mer komplicerade beställningar av till exempel KC-abonnemang och tilläggstjänster (telefonianslutning, positionering, paketdata och serveranslutning TCS) hanteras efter den 1 maj. Under en övergångsperiod därefter kommer MSB att prioritera mellan inkomna beställningar. Denna prioritering kommer att ske från fall till fall.

Observera att felanmälningar, aktivering eller spärr av Rakelmobiler samt ISSI-TEI byten under hela perioden tas emot som vanligt.

Vi hoppas på överseende med fördröjningar i leveranserna under denna begränsade period. 


Läs alla nyheter om Rakel

Läs mer om Rakel

Kontakt:
Håkan Brood Hakan.Brood@msb.se