Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Förlängda handläggningstider hos Kundstöd

Tipsa om artikeln
Publicerad: 2011-04-11 kl. 08:41
Tyvärr har Rakels kundstöd under en period långa handläggningstider. Det beror bland annat på att ovanligt många kunder är på väg in i Rakelsystemet.
– Att det är många som vill bli kunder i Rakel är ju glädjande men nya kunder genererar nya beställningar och de behöver också mycket stöd. Det tar tid att diskutera igenom kundens frågor men det är också viktigt för att det ska bli en bra lösning för kunden, säger Mathias Forsman, ansvarig för kundstöd på Eltel Networks i Göteborg som har hand om MSB:s kundstöd för Rakel.

Utveckling av verksamheten

Kundstöd arbetar nu intensivt med att handlägga alla ärenden och beräknar vara tillbaka på normala ledtider sista maj 2011. Verksamheten kommer fram till dess att utvecklas så att den anpassas till den nya kundvolymen. Personal kommer att nyanställas och förbättringar såsom effektivare verktyg kommer att införas. Men fram till sista maj måste kundstöd tyvärr förlänga tiderna.
 
Alla ärenden handläggs i tur och ordning allteftersom de kommer in. Ärenden prioriteras inte om enligt andra kriterier. För att ett ärende ska kunna handläggas måste kundstöd ha fullständiga underlag, till exempel fullständigt ifyllda OKP:er.

Vad kan du själv göra för att skynda på handläggningen?

  • Se till att din OKP är komplett (med till exempel TEI-nr) och markera tydligt eventuella förändringar.
  • Gör hellre en stor beställning och aktivera efterhand istället för att göra många små beställningar i omgångar.

Kontaktuppgifter till kundstöd

Telefon 010-240 44 60
Fax 010-240 44 05
E-post kundstod.rakel@msb.se
Postadress Eltel Networks / Rakel kundstöd, Box 2566, 403 17 Göteborg
Kontakt:
Karin Meibrink Karin.Meibrink@msb.se