Hoppa över navigering, hoppa direkt till textinnehållet Hoppa till navigeringen Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsida Nyheter Webbkarta Sökfunktion Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakt

Välkommen till MSB! Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt samt för statistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från msb.se används.
Läs mer om kakor och hur vi använder dem samt hur du kan ändra dina inställningar

Administration

Tipsa om artikeln
Inom kompetensområdet administration strävar MSB efter att ha kvalitetssäkrade och utbildade individer i resursbasen med en rad olika kompetenser.
Inom nedan nämnda område varierar arbetsuppgifterna stort, beroende på kompetens som efterfrågas till insats.
 

Kompetensområdet Administration

Begreppen anges på engelska då det är den terminologin som används i resursbasen och där direktöversättningar ibland kan bli missvisande.
                                      
Administration 
  • Administrative Officer

Arbetsuppgifterna innefattar administrativa uppgifter såsom hantering av organisationsprocesser, löneadministration, arkivering med mera. Vid högre tjänster har man ett mer övergripande ansvar, exempelvis personalansvar samt ansvar för utveckling av organisationen.

 
Administration - Finance
  • Finance and Accounting Officer

Uppgifterna innebär hantering av insatsens ekonomiska system, konton, utbetalningar, löner samt övriga ekonomiska funktioner.

 
Administration – Procurement
  •  Procurement Officer

Ansvar för utveckling, hantering och koordinering av upphandlingsprocesser enligt EU:s regelverk.

 
Administration – Human Resources
  • Human Resources Officer

Arbetet innebär hantering av personalfrågor. Det kan exempelvis handla om nyrekryteringar, framtagande av arbetsbeskrivningar eller utvecklande av rutiner.

Publicerad: 2009-11-25 kl. 15:06 | Senast granskad:2017-01-23 kl. 16:32
Kontakt:
David Ottosson David.Ottosson@msb.se