Till innehåll på sidan

RIB Kunskapstest

Webbverktyget MSB RIB Kunskapstest ger dig en möjlighet att testa och värdera sina kunskaper. Kunskapstest innehåller olika test som kan användas för att kvalitetssäkra kunskapsnivån inom olika områden hos räddningstjänsten.

Öppna verktyget - RIB Kunskapstest

Detaljer

Målgrupp

  • Räddningstjänstpersonal

Ämneskategori

  • Räddningstjänst
  • RIB

Beställning

Kunskapstesten har gratis åtkomst men kräver inloggningskonto från MSB:s Min sida samt koppling till en organisation. Om du använder samma maildomän som din organisation så kommer du kopplas dit automatiskt när du loggar in. Hör av dig till din organisationsadministratör för att bli tillagd om du använder en annan adress.

Typ av system

  • E-utbildning
  • Beslutsstöd

Initialt finns kunskapstesten ”Kvalitetssäkring Räddningsledare A”, ”HazMat Training” och ”Fire Training”. Över tid kommer det sedan att fyllas på med andra kunskapstest, bland annat gällande räddning vid tågkrasch och rekommendationer vid trafikhändelser med e-fordon.

På vissa kunskapstest kan organisationen själva göra lokala anpassningar genom att dölja ämnesområden som inte är relevanta eller genom att lägga till information om till exempel speciella objekt inom sitt område. Kontakta RIB Support för att lägga till en organisationsadministratör som får åtkomst till den här funktionen.

Handbok för kunskapstest

Användarvilkor för Kunskapstest

Film: Guide för Kunskapstest

  • RIB Support

    Via ditt abonnemang erbjuder vi support och utbildning på de olika delarna i RIB.

    Till RIB Support kan du vända dig med allmänna frågor om MSB RIB, få praktiska tips och hjälp runt användning, få hjälp med tekniska problem, göra felanmälningar samt ge förslag på förbättringar med mera.

    Du kan även kontakta supporten med frågor rörande abonnemang, fakturor och utbildning.

    Kontakt

    RIB Support
    010-240 5530

    Telefontid: Helgfri måndag-fredag 9:00-11:00

     

  • Problem med inloggning?

    Om inloggningen misslyckas fler än 3 gånger så spärras kontot och du måste kontakta vår support.

    I Resurs och Kunskapstest så har varje användare kopplats till en organisation. Om du inte är kopplad till en organisation eller om du använder en annan maildomän än den din organisation använder som standard, så måste du kontakta vår support så att vi kan koppla dig till rätt organisation.

Senast granskad: 20 maj 2019

Kontakta

När du skickar in formuläret kommer vi att behandla dina personuppgifter för att utföra den uppgift som formuläret avser. Tänk på att det du skickar in kan bli en allmän handling.

Till toppen av sidan